Naar inhoud
Maatwerk in Chiptuning Zoek op model/merk

Roetfilter

Roetfilter - Ervaart u problemen met een verstopt roetfilter of wilt u deze problemen juist voorkomen? Dan is het van essentieel belang de
juiste keuze te maken. Het is complexe problematiek waarbij sommige middelen problemen alleen maar erger maken.

Digicar biedt naast een kwalitatief hoogwaardige en effectieve reinigingsmethode ook de optie om het roetfilter te verwijderen. Onze technisch specialisten hebben dagelijks te maken met deze problematiek en adviseren graag wat in uw situatie de beste oplossing is!

Roetfilter oplossingen

Het roetfilter is een standaard vervangingsdeel. Bij veel automerken is dit een enorme kostenpost, soms oplopend tot ver boven de EUR 2.500,= Immitatiefilters zijn weliswaar voordeliger, maar kwalitatief van aanzienlijk mindere kwaliteit en en daarom niet aan te bevelen. Met onze roetfilter oplossingen bieden wij u zekerheid en resultaat. Bovendien bespaart u aanzienlijk op onderhoudskosten. We hebben veruit de meeste kennis en ervaring uit de branche en werken zelfs in opdracht van importeurs.

Roetfilter verwijderen - Roetfilter Reinigen

Voorbeelden roetfilter problemen

Tijdens het standaard regeneratieproces van het roetfilter worden roetdeeltjes verbrand en blijft er as in het filter achter. Deze as hoopt zich op en zorgt ervoor dat het roetfilter op de duur verstopt raakt. Bij de meeste auto's is dit zo rond de 180.000 - 200.000 km. Onder bepaalde omstandigheden, zoals het rijden van korte afstanden of veel stadsverkeer kan het zijn dat het roetfilter sneller verstopt raakt. Storingen in andere delen van de auto kunnen er ook voor zorgen dat het filter versnelt volloopt.

Verder zien we bij sommige types dat er door de fabrikant niet voldoende aandacht is besteed aan het doorontwikkelen van het roetfilterssysteem. Dit leidt tot structurele en hardnekkige problemen.

Kenmerken DPF problemen

Onderstaand een aantal kenmerken die in verband staan of kunnen staan met roetfilter problematiek.

  • Motorstoringslampje van DPF of roetfilter gaat af en toe of continue branden.
  • U heeft beperkt motorvermogen beschikbaar (noodloop).
  • De auto rookt buitensporig.
  • Het constant of overmatig regenereren van het roetfilter.
  • Bij schokken of inhouden van de auto bij bepaalde toerentallen.
  • Storingscodes van het DPF (diesel partikel filter).

Als u met een of meerdere bovenstaande kenmerken te maken heeft is het raadzaam om snel tot de juiste actie over te gaan. Problemen rondom het roetfilter leiden namelijk gemakkelijk tot ernstige (motor)schade. Lapmiddelen als geforceerde regeneratie of chemische reiniging zorgen juist dat problemen heviger terugkomen.

Goed advies

Digicar is niet beperkt tot het bieden van één enkele oplossing. We zijn daarbij niet gebonden aan een leverancier, maar voeren werkzaamheden volledig in eigen beheer uit. Op basis van vakkennis, ervaring en feiten bent u zeker van een goed eerlijk advies. Laat u tijdig informeren en kies voor een van onze bewezen oplossingen.


Vraag direct een offerte aan!

Reviews

  • A. De Ruiter

    Bedankt voor de snelle en goede service! Erg blij met het resultaat

    Lees meer
  • Ford Kuga 1.6 ecoboost

    In augustus 2015 mijn Ford Kuga 1.6 ecoboost laten tunnen door garage Koopman-Brouwers in Wieringerwerf. De Kuga s´morgens gebracht en s´middags weer ...

    Lees meer
  • Fiat Camper

    Vandaag met de camper geweest. Lijkt er op dat het een hele verbetering geeft. Prima service, jammer dat de wachttijd wel even duurde.

    Lees meer
  • Citroën

    Op 12 Februari hebben de jongens van Digicar onze auto getuned. Dit op een laat verzoek van mij om dit uit te voeren bleken ze erg flexibel en mee te ...

    Lees meer
Bekijk alle reviews

Cookie-instellingen

Digicar maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren