Naar inhoud
Maatwerk in Chiptuning Zoek op model/merk

Roetfilter

Roetfilter - Ervaart u problemen met een verstopt roetfilter of wilt u deze problemen juist voorkomen? Dan is het van essentieel belang de
juiste keuze te maken. Het is complexe problematiek waarbij sommige middelen problemen alleen maar erger maken.

Digicar biedt naast een kwalitatief hoogwaardige en effectieve reinigingsmethode ook de optie om het roetfilter te verwijderen. Onze technisch specialisten hebben dagelijks te maken met deze problematiek en adviseren graag wat in uw situatie de beste oplossing is!

Roetfilter oplossingen

Het roetfilter is een standaard vervangingsdeel. Bij veel automerken is dit een enorme kostenpost, soms oplopend tot ver boven de EUR 2.500,= Immitatiefilters zijn weliswaar voordeliger, maar kwalitatief van aanzienlijk mindere kwaliteit en en daarom niet aan te bevelen. Met onze roetfilter oplossingen bieden wij u zekerheid en resultaat. Bovendien bespaart u aanzienlijk op onderhoudskosten. We hebben veruit de meeste kennis en ervaring uit de branche en werken zelfs in opdracht van importeurs.

Roetfilter verwijderen - Roetfilter Reinigen

Voorbeelden roetfilter problemen

Tijdens het standaard regeneratieproces van het roetfilter worden roetdeeltjes verbrand en blijft er as in het filter achter. Deze as hoopt zich op en zorgt ervoor dat het roetfilter op de duur verstopt raakt. Bij de meeste auto's is dit zo rond de 180.000 - 200.000 km. Onder bepaalde omstandigheden, zoals het rijden van korte afstanden of veel stadsverkeer kan het zijn dat het roetfilter sneller verstopt raakt. Storingen in andere delen van de auto kunnen er ook voor zorgen dat het filter versnelt volloopt.

Verder zien we bij sommige types dat er door de fabrikant niet voldoende aandacht is besteed aan het doorontwikkelen van het roetfilterssysteem. Dit leidt tot structurele en hardnekkige problemen.

Kenmerken DPF problemen

Onderstaand een aantal kenmerken die in verband staan of kunnen staan met roetfilter problematiek.

  • Motorstoringslampje van DPF of roetfilter gaat af en toe of continue branden.
  • U heeft beperkt motorvermogen beschikbaar (noodloop).
  • De auto rookt buitensporig.
  • Het constant of overmatig regenereren van het roetfilter.
  • Bij schokken of inhouden van de auto bij bepaalde toerentallen.
  • Storingscodes van het DPF (diesel partikel filter).

Als u met een of meerdere bovenstaande kenmerken te maken heeft is het raadzaam om snel tot de juiste actie over te gaan. Problemen rondom het roetfilter leiden namelijk gemakkelijk tot ernstige (motor)schade. Lapmiddelen als geforceerde regeneratie of chemische reiniging zorgen juist dat problemen heviger terugkomen.

Goed advies

Digicar is niet beperkt tot het bieden van één enkele oplossing. We zijn daarbij niet gebonden aan een leverancier, maar voeren werkzaamheden volledig in eigen beheer uit. Op basis van vakkennis, ervaring en feiten bent u zeker van een goed eerlijk advies. Laat u tijdig informeren en kies voor een van onze bewezen oplossingen.


Vraag direct een offerte aan!

Reviews

  • Cees K.

    De vlotte klantvriendelijke houding van de medewerkers en het snel uitvoeren van de gevraagde en geadviseerde wijzigingen, hebben onze MB kampeerauto ...

    Lees meer
  • Izak Rietveld

    Goede service, toen bleek dat turbo running niet aan kon door technisch mankement werd dit netjes gemeld. Als turbo stabiel is kom ik zeker terug voor ...

    Lees meer
  • M. Tuinstra

    Beste Digicar,

    Al met meerdere auto's geweest en iedere keer weer naar volle tevredenheid geholpen. Kwalitatief
    uitstekend met vriendelijk en kund ...

    Lees meer
  • Jan Reneman

    na diverse pogingen mijn Citroen Jumper ( Possl) van 110 pk/ 250Nm wat meer vermogen te geven, ben ik bij Digicar terecht gekomen. In een woord: klass ...

    Lees meer
Bekijk alle reviews

Cookie-instellingen

Digicar maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren