Naar inhoud

Review

Nu eens niet metten de vraag om meer PK’s maar een hardnekkig probleem met de generatie dieselmotoren welke door Volvo , Ford en Peugeot worden gebruikt.Ik heb in het afgelopen jaar al heel wat ellende gehad met het regeneratieproces van deze motor die in mijn Volvo ligt. Ik heb er een dikke duizend euro aan uitgegeven aan verschillende mogelijkheden om het probleem op te laten lossen, maar helaas. Ook de volgende mogelijke oplossing zou weer bijna 1000€ gaan kosten maar ook daarbij niet de zekerheid dat daarmee de klachten verdwijnen. Ook op internet zie je wel eens mogelijkheden maar geen concrete omschrijving van probleem en remedie. Op de website van Digicar vond ik de oplossing maar was aanvankelijk voor Campers en vrachtwagens. Met de navraag of ook het r
egeneratieproces van de Volvo 2.0 liter diesel gedaan kon worden werd ik later terug gebeld dat men hun know how graag op mijn auto wilde loslaten.
Ze hebben de software van de Volvo V50 herschreven en het regeneratieproces eruit gelaten. Verder hebben ze het roetfilter professioneel verwijderd en keurig dicht gelast. Ze hebben wel alle sensoren en zo laten zitten maar die hebben verder geen functie meer. Tevens werden de prestaties van de motor opgeschroefd naar een 164PK. Upgraden kon ik gezien de werkzaamheden voor een sterk gereduceerd tarief meenemen in het totaalpakket dus dat deed ik graag voor die paar centen. Nadat een paar dagen later de olie was ververst kon ik de auto eens voorzichtig vragen om zijn nieuwe setup en prestaties.
Wat een verandering. Ik geniet zichtbaar van de dynamische souplesse die zich in de rijeigenschappen van mijn auto manifesteren maar geniet nog meer van de boordcomputer die nu een mooi verbruik laat zien van gemiddeld 5L/100km in plaats van 8L /100km

Bekijk alle reviews

Cookie-instellingen

Digicar maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren