Naar inhoud
Maatwerk in Chiptuning Zoek op model/merk

Chemisch inlaat reinigen

Probleem: inlaat vervuiling

Heeft u last van een slecht presterende motor, pingelen, stotteren, rauw stationair draaien en misfires? Dat zijn de symptomen die bij inlaatvervuiling horen. De TFSI, THP, TSI, FSI en TCE en de overige motoren met directe injectie hebben last van deze inlaatvervuiling. Vanaf ongeveer 60.000km beginnen zich vaak behoorlijke symptomen voor te doen. Verstandig is, om deze symptomen voor te zijn. Als de vervuiling in grote mate aanwezig is zal de chemische reiniging niet afdoende zijn en zult u geholpen moeten worden middels onze Walnut Blasting methode.

Oplossing chemisch reinigen

Het proces wat we hanteren bij Digicar Engineering is uniek. Uitgebreide diagnoses door onze ervaren specialisten verzekeren u van een positief eindresultaat. Onze kwaliteitsnormen liggen op een hoog niveau, waar u als consument van profiteert. Wij stempelen uiteraard ook, indien aanwezig, uw onderhoudsboekje af omtrent de reiniging. Hierdoor is de reiniging aantoonbaar en een meerwaarde voor uw auto, dit toont aan dat u uw auto goed heeft onderhouden!

Combinatietarieven met motorflush of chiptuning zijn mogelijk.

Vraag direct een offerte aan!

Oplossing-chemisch-reinigen-Digicar.jpg

Werkwijze chemisch inlaat reinigen

Een uniek stappenplan is wat we hanteren bij Digicar Engineering. Wij staan garant voor een succesvol eindresultaat! Middels checklisten waarmee onze specialisten werken, verzekeren wij onszelf ervan dat er geen overgeslagen stappen overblijven. Deze manier van werken vertaalt zich uiteindelijk in een zeer hoge kwaliteit van werken!

Stappenplan chemisch inlaat reinigen

Automaat-Spoelen-Stap-1.JPG

Stap 1: diagnosetraject vóór chemisch reinigen

Bij binnenkomst controleren we de auto op storingen. Zodra deze aanwezig zijn slaan we deze op op onze servers. Daarna maken we een uitgebreide proefrit met de auto waarbij we aandachtig diverse meetwaarden bekijken. Hierbij moet u denken aan pingelen, turbodruk, misfires en inspuiting. De loop van de motor is ook een punt waar onze diagnosespecialisten zeer scherp op zijn. Dankzij dit uitgebreide proces krijgen we een goed beeld over de te verwachten hoeveelheid vervuiling. Uitlezen op foutcodes doen we nogmaals bij terugkomst van de proefrit. Deze worden nogmaals bewaard op onze servers.

BG-cleaning-inlaat-reinigen-2.jpg

Stap 2: aansluiten van reinigingsapparatuur

De auto wordt aangesloten op de reinigingsapparatuur. Dit is een apparaat waarmee we reinigende vloeistof kunnen vernevelen in het inlaatspruitstuk middels de doorvoer van een turbodruk of inlaatlucht temperatuursensor. Ook wordt er een additief aan de brandstof toegevoegd, deze reinigt het brandstofsysteem en de injectoren. Wij adviseren daarom de auto met een volle tank te brengen en deze tot reserve leeg te rijden alvorens weer af te tanken.

BG-cleaning-inlaat-reinigen-3.jpg

Stap 3: starten chemisch reinigen

Als de motor op temperatuur is word de reinigende vloeistof in het inlaattraject vernevelt met draaiende motor. Om de 30 seconden geeft onze specialist gas. Dit zorgt ervoor dat er geen ophoping van vloeistof kan plaatsvinden en dat de losgekomen vervuiling goed verbrandt. Tijdens het proces kan er behoorlijke rookvorming uit de uitlaat zichtbaar zijn, dit is volkomen normaal.

BG-cleaning-inlaat-reinigen-4.jpg

Stap 4: afkoppelen van reinigingsapparatuur

Na het reinigingsproces word de apparatuur weer afgekoppeld, eventuele sensoren weer aangesloten en het storingscode geheugen van de auto wordt gewist. Hierdoor zijn eventuele foutcodes die zijn ontstaan door het losnemen van sensoren of vanwege het reinigingsproces uit het geheugen verwijderd. Aanvullend laten we de motor 15 minuten stationair draaien.

Automaat-Spoelen-Stap-5.jpg

Stap 5: eindproefrit met diagnose apparatuur

De laatste proefrit wordt gemaakt door onze specialist, wederom met livedata metingen. Hij legt nogmaals de aandacht op misfires, pingelen en diverse andere meetwaarden. Ook de loop van de motor wordt weer bestudeert. Bij terugkomst lezen we de auto nogmaals uit en eventuele overgebleven foutcodes worden besproken met de klant en opgeslagen.

Onze specialist maakt de eindproefrit met de auto. Hierbij word er nogmaals aandacht gelegd op pingelen, misfires etc. Hierdoor word een compleet beeld gecreëerd van de loop van de motor ná de reiniging. Na de proefrit word de auto nogmaals uitgelezen en worden eventuele aanwezige foutcodes opgeslagen en besproken met de klant.

inlaat-stralen-resultaat-rapportage-7.jpg

Stap 6: klantafhandeling

U komt terug naar Digicar Egineering met onze gratis leenauto (of klaar terwijl u wacht! ). We bespreken de aangetroffen storingscodes graag uitgebreid met u. Pas wanneer alles duidelijk is, vertrekt u bij Digicar Engineering!

We bespreken graag uitgebreid met u de aangetroffen foutcodes, de ervaringen van onze diagnosespecialisten met uw auto en we leggen u graag het doorlopen proces uit. U vertrekt pas bij Digicar Engineering als alles volledig duidelijk is!

Cookie-instellingen

Digicar maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren