Naar inhoud
Maatwerk in Chiptuning Zoek op model/merk

Inlaat Reinigen

Inlaat reinigen - Heeft u een benzine motor met een directe brandstof injectie (na 2004) en merkt u dat uw auto minder motorvermogen heeft, hoger brandstofverbruik, motorstoringen of zelfs onregelmatig lopen van de motor bij koude start? Dit zijn enkele problemen bij benzine motoren met (extreme) inlaat vervuiling, Digicar biedt uitkomst!

Oorzaak inlaat vervuiling

Moderne benzine motoren kenmerken zich aan buitensporige koolstofzetting inwendig in het inlaattraject. Dit wordt veroorzaakt doordat nieuwe benzine motoren zoals de TFSI, TSI en FSI van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda, de THP motoren van Peugeot en de TCE motoren van Renault gebruik maken van een zogeheten 'directe inspuiting'. Dit betekent dat de injectoren de brandstof direct in de verbrandingskamer inspuiten. Dit veroorzaakt een roet/koolaanslag in het inlaattraject wat de luchtflow, lucht/brandstof verhouding verstoort en tevens resulteert het tot mindere 'motor performance'!

De injectie veroorzaakt dit niet, de carterontluchting en hoge temperaturen zorgen voor het neerslaan van koolafzetting in de inlaat. Een indirect ingespoten benzine motor zou deze vervuiling weer schoonspuiten met de brandstof, dit gebeurt echter niet. Er zijn chemischelapmiddel die als toevoeging dienen aan de brandstof, dit biedt niet het gewenste resultaat aangezien deze vloeistoffen niet (volledig) in de inlaat komen. Het gevolg? Na 40.000 tot 60.000 km een (extreme) koolafzetting in de inlaat van uw motor.

Conventionele benzine motoren

in vergelijking met de conventionele benzine motoren wordt de brandstof vóór de kleppen in gespoten. Hierdoor blijven oudere benzine motoren gespaard omdat de kamers worden gevuld met brandstof en hiermee olie- en brandstofresten niet kunnen hechten aan de wanden van de brandstofkamer.

Oplossing inlaat reinigen

Inlaat reinigen volgens uniek stappenplan - een methode door Digicar ontwikkeld waarmee (kool)afzettingen grotendeels wordt verwijderd! Door gebruik te maken van uitgebreide diagnoses, scope metingen en in combinatie met een volledige inlaat cleaning zorgt Digicar voor een perfect resultaat.

Voornamelijk TFSI en TSI motoren biedt inlaat reiniging bij uitstek een oplossing! Een veel gedaan de combinatie is de werkzaamheden te combineren met een maatwerk afstelling van auto, beter bekent als chiptuning, voor het hoogst haalbare en optimale resultaat!

Stap 1: Een diagnose controle middels livedatameting uitvoeren. Foutcode beoordelen en bespreken met de klant.

Stap 2: BG air intake cleaning wordt met draaiende motor geinjecteerd door een goede 'flush' te krijgen, het principe zoals bij een conversionele benzine motor waardoor de vervuiling van de kleppen te 'cleanen'.

stap 3: Na de uitgevoerde reiniging wordt er middels een diagnose, livedatametingen en optioneel met vermogensmetingen gekeken naar de verbeteringen t.b.v. van de eventuele eerdere fouten/problemen.

Stap 4: Indien alle controles zijn goed bevonden kan uw inlaat er weer 60.000 km tegen aan!

Stap 5: Eventueel de combinatie maken met een chiptuning voor een nog betere performance van uw auto!

Gevolgen van inlaat vervuiling

Inlaat reinigen biedt uitkomst wanneer er in de inlaat van de motor (extreme) koolafzetting is ontwikkeld.

'Het nieuwe rijden'

Naast alle nieuwe milieutechnieken die worden toegepast in moderne benzine motoren bent u als bestuurder ook mede verantwoordelijk voor de vervuiling in het inlaattraject. Doordat er bestuurders vaak met lage belasting dus een laag toerental rijden is de motor niet in staat vervuiling tegen te gaan, waardoor het inlaat verder raakt vervuild.

Caterventilatie

De cater-ventilatie speelt de belangrijkste rol bij het vervuilen van de inlaat Doordat er oliedampen langs de zuigerveren gaan en uiteindelijk terrecht komen in het inlaattraject onstaat er een verdere vervuiling van het inlaat traject.

EGR-klep

Naast de vervuiling die de caterventilatie wordt de koolafzetting ook mede veroorzaakt door de EGR klep (Exhaust gas recirculation). Doordat er constant gebruikte uitlaatgassen terug worden gevoerd richting verbrandingskamer, deze methode is als milieu onderdeel geïntroduceerd maar zorgt voor roet/koolaanslag in o.a het inlaattraject van uw motor.

Kenmerken van inlaat vervuiling

  • Beperkt motorvermogen
  • Onregelmatig lopen
  • Verhoogd brandstofverbruik
  • Slecht stationair lopen
  • Motorstoringslampjes
  • Traag gaspedaal respons

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw auto? Vraag geheel vrijblijvend een offerte voor inlaat reinigen van uw benzine motor!


Vraag direct een offerte aan!

Reviews

  • Kersten

    Naar aanleiding van de NCK onze camper fiat 2.8 jtd laten tonen. Na een uiterst correcte ontvangst , meteen begonnen met de controle van de auto. Daar ...

    Lees meer
  • Cees K.

    De vlotte klantvriendelijke houding van de medewerkers en het snel uitvoeren van de gevraagde en geadviseerde wijzigingen, hebben onze MB kampeerauto ...

    Lees meer
  • Izak Rietveld

    Goede service, toen bleek dat turbo running niet aan kon door technisch mankement werd dit netjes gemeld. Als turbo stabiel is kom ik zeker terug voor ...

    Lees meer
  • M. Tuinstra

    Beste Digicar,

    Al met meerdere auto's geweest en iedere keer weer naar volle tevredenheid geholpen. Kwalitatief
    uitstekend met vriendelijk en kund ...

    Lees meer
Bekijk alle reviews

Cookie-instellingen

Digicar maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren